Heder6 1

Header6 0


ПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ/УЧИТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПОЛЬЩІ

  24 травня 2024 р. науково-педагогічні працівники факультету початкової освіти долучилися до онлайн-лекції професорки, докторки габілітованої Кінги Кушак на тему: «Підготовка вихователів/учителів дошкільних закладів та початкових класів у Польщі» (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).

  Пані Кінга Кушак – заступниця декана факультету освітніх студій по роботі зі студентами та організації навчання, голова Програмної ради групи по підготовці освітніх програм з педагогіки, а також спеціальної, дошкільної та ранньої шкільної освіти, експертка та розробниця науково-дослідних проєктів. Авторка і редакторка монографій та статей, присвячених специфіці розвитку та навчання дітей у різні періоди життя.

05

  Підготовка учителів початкових класів у Польщі є комплексним і багатогранним процесом, який включає в себе кілька ключових етапів: отримання формальної освіти, проходження практичного навчання, та безперервне підвищення кваліфікації.

  Перший етап на шляху до професії учителя початкових класів – це отримання формальної освіти. Абітурієнти вступають на педагогічні факультети університетів де отримують базову підготовку. Навчання починається зі здобуття ступеня бакалавра, де студенти вивчають основи педагогіки, психології, методики викладання та інших дисциплін, необхідних для роботи з дітьми молодшого шкільного віку. Після завершення бакалаврату багато випускників продовжують навчання на магістерському рівні, що дозволяє їм глибше опанувати фахові знання та спеціалізуватися в окремих галузях педагогіки, таких як інклюзивна освіта чи використання сучасних технологій у навчанні.

02

  Ключовою складовою підготовки майбутніх учителів є практичне навчання. Педагогічна практика зазвичай проходить у школах, де студенти мають можливість застосувати отримані теоретичні знання на практиці. Вони спостерігають за роботою досвідчених колег, а також самостійно проводять уроки під їх наглядом. Цей етап навчання дозволяє студентам зрозуміти реалії роботи вчителя, оволодіти практичними навичками викладання та отримати безцінний досвід спілкування з дітьми.

11

  Після отримання диплома вчителя, професійний розвиток не зупиняється. У Польщі існує система підвищення кваліфікації вчителів, яка передбачає участь у різноманітних курсах, тренінгах та семінарах. Ці програми спрямовані на постійне оновлення знань та навичок учителів, ознайомлення їх з новими педагогічними методиками та технологіями. Крім того, вчителі проходять атестацію, яка дозволяє їм отримувати вищі кваліфікаційні категорії, що впливає на їхню зарплату та кар’єрні можливості.

  Вся система підготовки учителів у Польщі регулюється державними стандартами, що забезпечують високий рівень якості освітніх програм. Педагогічні програми підлягають акредитації, що гарантує їх відповідність сучасним вимогам і стандартам. Держава також здійснює контроль за процесом підготовки та підвищення кваліфікації вчителів, щоб забезпечити найкращі умови для розвитку освіти в країні.

03

  Сучасна підготовка учителів початкових класів у Польщі включає навчання використанню новітніх технологій у навчальному процесі, а також особливу увагу приділяє інклюзивній освіті. Вчителі навчаються працювати з дітьми з особливими освітніми потребами, що включає як теоретичну підготовку, так і практичні навички.

04

  Отож, підготовка учителів початкових класів у Польщі є всебічним та ретельно організованим процесом, що забезпечує високий рівень професійної компетентності майбутніх педагогів. Завдяки поєднанню формальної освіти, практичного досвіду та безперервного професійного розвитку, польська система підготовки вчителів гарантує високі стандарти якості освіти для учнів молодших класів.

Дякуємо пані Кінга Кушак, за змістовну, інформаційну та цікаву лекцію.

До нових зустрічей!